KOMMUNIKATIONSPOLITIK

I den industrialiserede verden har en stadig mere stillesiddende livsstil, uanset om den bunder i personlige eller miljømæssige grunde, ført til stadig flere sundhedsproblemer, som direkte eller indirekte kan forbindes med et overforbrug af levnedsmidler.

Vi har nøje undersøgt, hvordan vores produkter indvirker på metabolismen ved indtagelse af normale mængder.

Resultaterne fra de kliniske tests, der blev udført helt og aldeles efter forskrifterne, har bekræftet over for os, at vores produkter har den rette balance vedrørende fedtstoffer, sukkerindhold og endda mæthedsfølelse.

Den hastige stigning i antallet af overvægtige personer, selv blandt helt unge mennesker, har ikke desto mindre ført til, at vi aktivt støtter uddannelsesprogrammet om levnedsmidler (EPODE, der sponsoreres sammen med Europa-Kommissionens generaldirektorat for sundhed og forbrugere) i mange af de lande, hvor vi har afdelinger. Vi støtter også Media Smart – initiativet til at lære at skelne mellem reklame og information.

Desuden er Ferrero aktivt engageret i arbejdet for ansvarlig annoncering, hvor annoncøren følger de selvregulerende forskrifter fra Det Internationale Handelskammer (ICC).

Fra 1. januar 2012, vil Ferrero gruppen anvende særlige principper angående reklame og markedsføring. Den komplette beskrivelse, af disse principper, kan findes på vores corporate website www.ferrero.com >