Historie

Den vigtigste figur i koncernens udvikling er Michele Ferrero. En ildsjæl, der havde lyst til at skabe nye produkter. Med sine banebrydende ideer har han revolutioneret millioner af forbrugeres madvaner.

Også takket være hans hustru Marias konstante og aktive støtte var han i efterkrigstiden den første italienske fabrikant, der åbnede fabrikker og afdelinger i udlandet inden for sukkervaresektoren, hvilket virkeligt gjorde virksomheden til en international koncern.

Vi skal tilbage til 1940'erne for at forstå, hvordan denne succesrige virksomhed startede. I de år lykkedes det Piera og Pietro, Micheles forældre, at forvandle et konditori til en fabrik.
Det skyldes først og fremmest nogle produkter, der blev "opfundet" af Pietro Ferrero og hans dengang helt unge søn Michele. En anden faktor til denne succes var det effektive salgsnet, der blev organiseret af Giovanni, Pietros søn, der døde i 1949.

Det er nu den tredje generation, der fører Ferrero-eventyret videre. Pietro og Giovanni Ferrero, søn af Michele og Maria Franca, sad i over ti år sammen i toppen af koncernen som administrerende direktører.

I april 2011 døde Pietro Ferrero på tragisk vis i Sydafrika, mens han var på en humanitær mission, som han selv havde være inspirator til og iværksat med henblik på at promovere Ferreros sociale mission i dette land.

I dag forsætter Giovanni Ferrero med succes at lede virksomheden. Han sigter på at nå endnu mere ambitiøse mål, samtidig med at han holder liv i den sociale inspiration og motivation, som han delte med sine forældre og sin bror. Ligesom tidligere er virksomheden i dag baseret på solide familieværdier.

Kort fortalt ligger der bag dette multinationale selskab med dets brand, budgetter og ekspansion, en historie om en genial og vedholdende piemontesisk familie, der henter sin styrke til fortsat vækst fra Ferrero-fondens motto: "Arbejde, skabe, donere".