For Ferrero-koncernen har betegnelsen virksomhedens sociale ansvar altid stået for at drage omsorg for mennesker og lokalområdet, nemlig de ansatte og de tidligere ansatte, forbrugerne, familierne og de lokale samfund, hvori koncernen opererer. Disse principper om socialt ansvar styrede Ferreros først skridt i Alba og er forblevet uændret til i dag. Ferrero-koncernens tilgang til bæredygtighed er i øjeblikket baseret på virksomhedens sociale ansvarsstrategi: "Deling af værdier for at skabe værdi" For Ferrero er skabelsen af fælles værdi en praksis, som påvirker alle forsyningskædens trin: Det går fra at drage omsorg for de personer, er med til, at skabe koncernens historie, støtten til lokalsamfundene, formidling af en aktiv livsstil blandt unge og deres familier, til den stærke indsats i bæredygtige landbrugsmetoder samt sikring og beskyttelse af miljøet. Vores strategi for virksomheden sociale ansvar er opdelt i to hovedområder: Mennesker og kloden.